sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Joensuu - ravintola Aada

Kotikaupungissani Joensuussa ravintoloita on sen verran, että ruokapaikkojen laskemiseen riittää kahden käden sormet. Näiden harvojen ravintoloiden joukkoon mahtuu niin hyviä kuin huonojakin paikkoja, niistä tavallisista Rossoista ilosaaren Kerubiin. 

Vaikka voinkin sanoa kolunneeni läpi lähes kaikki Jornsuun ravintolat (mikä ei kovin haastava tehtävä ole) en ollut koskaan aikaisemmin käynyt Aada - nimisessä ravintolassa. Olin karttanut Aadaa uskoen, että tarjolla olisi vähintäänkin keskinkertaista hotellisapuskaa. Olinpas väärässä! Saimme poikaystäväni kanssa eteemme harvinaisen hyvää ruokaa ja olin hyvin positiivisesti yllättynyt. Ruokakin tuli nopeasti, sillä olimme maanantai-iltana paikan ainoat asiakkaat. Yksi syrjäseudulla asumisen hyödyistä. 

Mies sai eteensä pariloitua nieriää, fenkolivoissa paistettua perunaa ja suppilovahverokastiketta. Tilasin itse ankkaa, tarjottuna ohrarisoton, palsternakkapyreen ja herukkakastikkeen kera. 

Hyvää oli! Voin hyvin lämpimästi suositella kaikille Joensuuhun eksyville :) 


2 kommenttia:

  1. Se, että ravintola on hotellin yhteydessä, vaikuttaa ehkä sen imagoon... Itse olen asunut Joensuussa 20 vuotta enkä ole kyseisessä ravintolassa ikinä käynyt, mutta tämän kirjoituksen luettuani mielenkiinto kyllä heräsi :)

    VastaaPoista
  2. Oon aivan samaa mieltä - hotellin läsnäolo varmasti vaikuttaa ravintolan imagoon :)ehdottomasti suosittelen katsastamaan kuitenkin Aadan, ainakin itse olin positiivisesti yllättynyt :)

    VastaaPoista